13.04.2022.

Misteriozne pojave i dešavanja: RAZGOVOR SA DŽINNIMA

Kategorija: MAGIJA

Skoro svaka arapska ili perzijska knjiga magije opisuje jedan ili više načina komuniciranja sa svijetom duhova preko muluk ar ruhanija ili ulwija odnosno direktnog razgovora sa džinnovima, što se naziva darb al mandal. Obično se tom prilikom, kada se uspostavi onostrana veza, pred očima prizivača pojavi prvo jedan lik, a potom velika četa, i konačno njihov vladar (ru’is, malik, sultan) kome on postavljaja pitanja ili traži daljnje vizije.

Arapski narod tvrdi da se darb al mandal može, osim egzorcizma tojest liječenja, koristiti i za druge stvari poput otkrivanja magije, lopova, da li je odsutna ili nestala osoba živa, za saznavanje određenih informacija i vijesti te niz drugih pojedinosti. Egipat, Maroko, Liban i Sirija posebno su poznati po prakticiranju obreda prizivanja džinna. Naročito u tome prednjači Egipat gdje ordinira veliki broj derviša i šejhova. Ritual komuniciranja sa džinnovima ili darb al-mandal može se izvesti na ogledalu, noktu, tanjuriću za kafu ispunjenom tintom i uljem, ali i na kokošijem jajetu. Naravno, ono za tu priliku mora biti premazano uljem i crnim mastilom. Postupak je uvijek isti a ključno za viđenje je mrlja ulja koja stoji na površini i upravo kroz nju dječak ili djevojčica, poput televizijskog ekrana, mogu vidjeti slike ili događaj. Svako drugi ko sjedi blizu njih, i da čak gleda u rekvizit, ne vidi ništa.

Proceduru prodiranja u svijet duhova prati niz propisa i pravila među kojima je najzanimljivije ono da je ritual posebno uspješan ako tog dana, dok se obred izvodi, na nebu nema niti jednog oblaka. Zašto je to bitno, nije nikada javno objašnjeno. Isto tako, medij u ovom fascinantnom obredu može biti i odrasla osoba, a ne samo dijete koje nije ušlo u pubertet. Naime, postoje ljudi koji su takoreći iznimno senzibilni pa unatoč odrasloj dobi veoma brzo mogu doći u stanje polutransa i ostvariti viđenje i kontakt. Tome su posebno skloni, ili bolje rečeno podložni, ljudi pod izravnim djelovanjem crne magije ili opsjednuća.

 

Ritual darb al-mandal u Bosni je poznat pod nazivom “skupljanje daire” i prema pisanim dokumentima prakticiran je u prošlosti duž BiH od Bihaća, Sarajeva, Fojnice, Foče, Srebrenice, Banja Luke, Tuzle, Zenice, Brčkog i mnogih drugih mjesta gdje su postojali derviši ili hodže-iscjelitelji poznati po svom mističnom znanju. U knjizi “Pučko praznovjerje” (Ljudevit A.Ivandić, 1965.) autor je posvetio nekoliko stranica opisu obreda no posebno se izdvaja ovaj dio koji kazuje o kakvom je moćnom ritualu zapravo riječ.

“Katolički puk okolišnjih mjesta priča, kako se za vrieme ovih skupljanja daire javljaju razne nepogode: silni vjetrovi, lomljenje drveća, nošenje zemlje po zraku, obaranje zgrada. Po tom “znaju” i kršćani, da se vrše daire. Još je živo u pameti medju katoličkim pukom u Fojnici, navodno istiniti događaj s nekim šehom, koji je skupljao dairu. Nakon što je svršio dairu, nije mogao rastjerati džinnove. Neka nevidljiva sila uzniela ga je na vrh jablana, odakle nije mogao sići uz sva zaklinjanja hodža.”

U drugom dijelu teksta autor navodi jedan zanimljiv detalj a to je kada je najpogodinije vrijeme za prakticiranje opisanog rituala.

“Ovaj mi je isti puk pripovijedao, kako je u proljeće za vrieme skupljanja daire vidjao hodže, gdje po Fojnici razgone džinnove iza obavljene daire, nastojeći tako očuvati kraj od nepogoda, što ih uzrokuju džinovi.”

 

KAKO SE SAZIVALA DAIRA U BOSNI

Ljudevit A. Ivandić zahvaljujući Muhamedu Garčeviću, službeniku Drž. Muzeja u Banja Luci, koji je boravio u Turskoj preko dvadeset i jednu godinu i posebno se bavio izučavanjem ruhanijeta (duhovne nauke) te je važio kao vrsni poznavatelj hamajlija, talismana i sviju vrsta sazivanja daire donosi u svojoj knjizi opis rituala. Također, treba reći kako i sam M.Garčević u svom radu pod nazivom “Zapisi i hamajlije” (1942) daje opise i uvid u ovaj fascinantni obred. No ovog puta posvetit ćemo se onome što je zapisano u knjizi “Pučko praznovjerje”.

Daira se može skupljati na više načina. Saznao sam za pet vrsta.

  1. Daira na vodu. Uzme se vode i stavi u posudu, koja je iznutra zelena. Zatim se uzme jedno zrno pšenice, jedno zrno ječma, četrdeset akči (novac) ili srebrni groš ili dukat.
  2. Daira na ogledalo ili na posuđe od porculana.
  3. Daira na nokat premazan tušem.
  4. Daira na dlan desne ruke.
  5. Daira na šalicu (fildžan), koja je do polovice napunjena vodom. Ovo je najčešća vrsta skupljanja daire, pa je donosimo, da se vidi, kako to izgleda. Napominjem, da su i ostale vrste više manje medjusobno slične.

U čistoj, dobro prozračenoj sobi prostre se “serdžada” (prostirač, na kojem se obavlja molitva kod muslimana) u pravu prema jugoiztoku (kibli) i sakupljač uzme abdest (umivanje). U sobi može biti i drugih osoba osim sakupljača, no kroz čitavo vrieme ne smiju ništa drugo raditi, nego se samo Bogu moliti, pa ma šta se dogodilo. Ženama, koje imaju svoje vrieme, nije dopušteno prisustvovati. Pripravivši sve potrebno, klekne skupljač na serdžadu, a preda se postavi diete od devet do dvanaest godina, po mogućnosti zelenih ili plavih očiju. Diete mora biti na koljenima kao i sakupljač, i to tako, da su koljena djeteta i sakupljača okrenuta jedna prema drugima i da se stalno dotiču. Nakon ovog treba djetetu izpisati crnim tušem na dlanu desne ruke rieči iz Kurana i uokviriti ih četverokutom. Isto onako, kao što je bio na dlanu desne ruke izpisan četverokut sa riečima, tako treba izpisati i na papir. Zatim uzme sakupljač fildžan sa vodom i stavi na djetetu na dotični dlan s onim papirom, no tako da papir dodje pod fildžan. Nakon toga treba spomenute rieči izpisati na jedan uzak, ali dugačak komad papira, već prema veličini dječijeg čela, i taj papir staviti djetetu na čelo, i to tako, da izpisana strana bude okrenuta prema vani. Ovo se radi stoga, da se diete ne prestraši do likova, koje će vidjeti u fildžanu. Poslije toga sakupljač približi sebi posudu, u kojoj se nalazi žera za kad, koji je uviek od tamjana. Kad je i to svršeno, uzme sakupljač nož sa crnom drškom i sa vrhom noža ocrta po podu kružnicu oko sebe i djeteta. Ovo se čini zato, da duhovi (džinnovi) ne mogu djetetu i sakupljaču ništa učiniti, ako budu zlovoljni. Kružnica se ocrtava s lieve strane sakupljača, a s desne djeteta. Pri ocrtavanju kružnice sakupljač stalno moli (“uči) Ajetul-Kursiju (odlomak iz Kurana), no tako, da i jedno i drugo skupa svrši, i kružnicu i molitvu. Svršivši ovo, zabode nož na ono mjesto, odakle je počeo praviti krug. Nož treba ostati zaboden cielo vrieme, dok traje daira. Po tom se na četiri jednaka komada papira izpiše četverokut s propisanim odlomcima iz Kurana, koji se jedan po jedan bacaju na žeru s kadom. Kad je sve ovo gotovo, onda se pokrije diete ,- koje još drži fildžan na dlanu, izpod kojeg je papir – preko glave prozirnim zelenim velom. Zatim se počinje učiti sura: Veš-šemsi ve duhaha. Djetetu se naredi, da samo gleda u vodu, te, kad primjeti kakvu promjenu na vodi, da to kaže. Spomenute sure stalno se mole, sve dotle, dok se djetetu ne ukaže kakva slika na vodi. Diete će najprije ugledati na vodi zelenu poljanu, na kojoj će se pokazati živi likovi, koji su kadkada obučeni u vojničko odielo. Kad to diete javi sakupljaču, treba on preko djeteta narediti, da dodje njihov poglavica (kralj). Kad diete javi, da je poglavica došao, sakupljač treba ustati na noge kao u znak počasti poglavaru, te stajati sve dotle, dok diete ne najavi, da je poglavica sjeo. Kada poglavica sjedne, onda treba i sakupljač sjesti. Zatim se uputi pitanje, zbog koga je daira skupljena. Ako se radi o nekom bolesniku, kao što je u većini slučajeva, kada se daira skuplja, onda se zamoli poglavica, da odkrije uzrok bolesti i kaže, koji je džinn obsjeo bolestnika. Pošto diete dadne odgovor, zamoli se poglavica, da napadača na liep način odstrani. Ako poglavica to ne će, onda sakupljač treba upotriebiti one kuranske ajete (rečenice) i Božja imena, koji su u stanju uništiti napadača. Imena Božja i rečenice napisane su na papirima, koji se bacaju u vatru: Kako oni sagorjevaju, onako bi imao izgorjeti džinn, koji nije htio na liep način otići od bolestnika. Ako napadač na liep način otide od bolestnika, bolestnik če isti čas pasti u nesviest, koja će ga držati neko vrieme, a iza toga doći k sebi. Ako napadač bude silom odstranjivan, ta će nesviest dulje trajati, jer će se na bolestniku džinnovi po zadnji put osvetiti.

U slučaju, da se džinnovi ne odazovu na molenje spomenute sure, treba moliti druge, djelotvornije odlomke iz Kurana.

Isto tako, ako džinni nakon dolazka ne bi htjeli odgovarati na pitanja, treba moliti za to posebno odredjene odlomke iz Kurana.

Nakon obavljenog posla treba džinnovima dopustiti, da se razidju, moleći pri tom propisane odlomke iz Kurana i udarajući dlanom o dlan. Dogodi li se, da se ne će razići, onda se moli Ajetul-Kursija i puhne se preko djeteta u fildžan. U slučaju, da se ni tada ne bi razišli, treba moliti suru Elem nešrah lejke, na što će se džinni bezuvjetno razići. S tim se na ovaj način daira svršuje.