Filipini kao peta po veličini otočna država u Jugoistočnoj Aziji, gdje je kršćanstvo dominantna religija, osim po svojim predivnim plažama i reljefima, izdvaja se i po egzotičnoj kulturi i tradiciji. Skoro pa savršen sinkretizam drevnih animističkih vjerovanja filipinskih predaka i rimokatoličanstva, koje su donijeli Španjolci u doba kolonijalizma, iznjedrio je pravo bogastvo folklora, ali i magijsko-religijske prakse, koja je proslavila ovaj dio svijeta svojim spiritualnim iscjeliteljima.
Psihička hirurgija, kako je nazivaju mnogobrojni autori knjiga o ovom nesvakidašnjem fenomenu, zaista je impresivan i krajnje nadnaravan segment spiritualnog liječenja koji pobija sva tvrdokorna razmišljanja oficijalne medicine. Hirurgija bez skalpela bazira se na isključivo na vjeri, iscjelitelji tvrde da su oni samo mediji preko kojih Isus, Rama, ili neka druga božanska ličnost ordinira. Prizor u kojem filipinski iscjelitelj golim rukama, bez anestezije i skalpela, upotrebljavajući jedino svoje prste “ulazi” u tijelo bolesnika i nakon nekoliko trenutaka vadi bolesno tkivo scena je koja i najtrezvenije umove ne bi ostavila ravnodušnim.
Prema kazivanju pojedinih iscjelitelja oni su samo instrument kroz koji njihovi duhovi-vodiči koriste ljudske ruke da njima izvuku tojest očiste tijelo od bolesti. Većina njih tvrdi kako čak niti ne ulazi u tijelo nego samo „pokupe“ ono što im duhovi-vodiči stave između prstiju. Još fascinantniji podatak jeste kako je operacija potpuno bezbolna i ne ostavlja nikakve tragove ili ožiljke?! Doslovno, operiše se bez anestezije pošto pacijenti ne osjećaju nikakvu nelagodu.
Pomalo je i dirljiva slika scene u kojoj filipinski iscjelitelj izvlači prste iz stomaka bolesnika dok ovaj u svojoj ispruženoj ruci drži krst. Moć vjere je i istovremeno moć ljudskog bića što po ko zna koji put potvrđuje svima nama da smo sačinjeni od materijalnog, vidljivog tijela, i onog duhovnog, kojeg ne možemo vidjeti golim okom ali usprkos tome ne znači da ono ne postoji. Blagodat spiritualne hirurgije jeste i u tome što odmah nakon operacije čovjek može da se vrati svojim svakodnevnim obavezama. Samo ponekad, kazuju iscjelitelji, dešava se da pacijent osjeća neko kraće vrijeme blagu osjetljivost ili napetost na mjestu gdje je izvršena operacija.
Božji čarobnjaci
Spiritualni iscjelitelji nisu specijalizirani za liječenje specifičnih bolesti. Oni vjeruju da su većina bolesti rezultati određenih blokada u nekim dijelovima uma ili tijela. Dokumentirani slučajevi gdje su filipinski iscjelitelji vadili tumore na mozgu ili drugim dijelovima tijela možda nekome djeluju nestvarno i sasvim sigurno mogu izazivati sumnju, no, priznat ćemo svi, ipak zaslužuju da im se posveti pažnja, jer ukoliko doista postoje iscjelitelji koji se mogu nositi sa ovako ozbiljnim bolestima i spasiti bolesnika od hemoterapija i zračenja, koja učine više štete nego benefita ionako iscrpljenom tijelu, onda bi bila katastrofalna pogreška ne informirati se detaljnije o njihovom radu.
U prošlosti je ordinirao izuzetno veliki broj vjerskih iscjelitelja na području Filipina među kojima su svakako bili najpoznatiji Eleuterio Terte, Rosita Eming, Marcelino Asuigui, Filomena Naces, Rudy Jimenez, Jun Toting i drugi. Posebno se između njih ističe ime Tony Agpoa, koji se i danas smatra jednim od najboljih iscjelitelja. Tony Agpoao je bio i ostao jedan od glavnih razloga zbog čega su horde turista zadnjih decenija pohodile Filipine. On je kasnije došao u posjed velikog dominikanskog samostana na vrhu Dominikanskog brda koji je prenamjenio u hotel i kliniku za liječenje bolesnika.
U knjizi „Božji čarobnjaci“ izdanoj 1999.godine autor Jaime T.Licauco opisuje kako: „nakon legendarnog Tony Agpoa, Ramon Labo Jr. je najkontraverzniji i mističniji spiritualni iscjelitelj kojeg Baguio City ima. Zbog svoje elokventosti, velikog samopouzdanja i blistave ličnosti, Jun Labo je često nazivan i Muhamed Ali među filipinskim iscjeliteljima. On je danas među najtraženijim spiritualnim liječnicima u Baguio City. Sjećam se jedne stare Belgijanke koju sam prošle godine susreo u Labo klinici. Ona je bolovala od multipla skleroze i bila je prikovana za invalidska kolica zadnjih 16 godina. Čekala je skoro mjesec dana kako bi se Jun Labo vratio iz inostranstva te u međuvremenu odbila sve ponuđene tretmane kod drugih iscjelitelja. Jun Labo je napravio nekoliko spiritualnih operacija na njenim nogama i preponama te je zamolio da ustane i hoda. Nakon početnih slabih i nespretnih pokušaja, ona je ustala i nakon 16 godina napravila nekoliko koraka.“
Od vampira do slavnog iscjelitelja
Naravno, kako to uglavnom biva, sudbina talentiranih i nadarenih uvijek nailazi na veliki otpor i nepovjerenje okoline. U tradicionalnoj sredini, u kojoj su još uvijek živa praksa koja se temelji na različitim oblicima magije, spiritizma, vjerskih čuda i liječenja biljem, Jun Labo je proglašen ni više ni manje nego vampirom koji uživa u ljudskoj krvi. No, unatoč tome, vrlo brzo zasluženo priznanje i potvrda stigli su od eminentnih imena poput dr.Alfreda Steltera i dr.Gerira Breelera iz Njemačke, dr.Hansa Negelija iz Švicarske, dr.Nagata iz Azume u Japanu i drugih. Sve to je rezultiralo da Jun Labo postane temom mnogih naučnih i medicinskih skupova.
No, svakako, treba imati i na umu činjenicu da su Filipini vrlo siromašna zemlja te da u njoj, pored istinskih iscjelitelja, ordinira i mnoštvo prevaranata koji ne posjeduje dar liječenja, i obično očajni i neupućeni ljudi, koji dolaze po pomoć iz drugih država, postanu žrtvama nekog od njih, čijim novcem oni mogu da prehrane svoju porodicu godinu dana. Šarlatan, naime, izvede „operaciju“ nad bolesnikom vješto skrivajući u rukama komadiće zgrušane krvi koju onda predstavlja ostacima onoga što je navodno „izvadio“ iz bolesnog tijela.
Harmonijom do zdravlja
Duboko razumijevanje života i razvijen sistem manipulacije s ljudskim tijelom dva su najvažnija obrazca na kojima se bazira skoro cjelokupna filipinska narodna medicina. Prema mišljenju spiritualnih liječnika ljudi su još u prapovijesti dokučili kako su naša tijela obdarena kapacitetom da se sama oporave ili regenerišu, ukoliko im se omoguće pravilni uslovi, a oni su uglavnom utemeljeni na unutarnjoj ravnoteži.
Naime, koncept zdravlja se bazira na tome da razni faktori u ljudskom okolišu mogu uzrokovati neravnotežu koja onda ima kompleksan uticaj na naše mentalno, emocionalno i fizičko stanje. Potraje li takav uticaj jedno duže vrijeme nezaobilazno će doći do pogoršanja stanja i pojave bolesti. No, ukoliko ne postoje uticaji koji dovode do neharmoničnosti u ljudskom tijelu oporavak će se desiti vrlo brzo, dok u suprotnom slučaju, on će biti spor ili nikakav.
Ljubomora, mržnja, zavist, ljutnja, ali i prevelika ljubav, tvrdoglavost, bilo kakvo pretjerivanje su samo neki od svakodnevnih pojava u našim životima koji nam sistematski uništavaju mentalno i fizičko zdravlje. Izuzetno negativan uticaj na zdravlje ljudi ima tvrdoglavost i odsutnost želje za učenjem novog. Većina ljudi tvrdoglavo se drži samo svoje vjere i načela, zaboravljajući da niti jedna religija nije savršena i simbol cjelokupnog znanja, već je božanska mudrost razasuta širom svijeta u mnogim religijskim učenjima i duhovnim praksama. Potraga za mudrošću, unutrašnjom harmonijom, i na kraju krajeva, za psihičkim i fizičkim zdravljem, počiva upravo u mogućnosti učenja i prihvatanja drugih dogmi i načela, kako bi ona se dodala postojećim i obogatila nas a samim time i iscjelila. Zapamtite, najveće blokade koje nam spriječavaju ozdravljenje, po mišljenju filipinskih čudotvoraca, su strah i predrasude. Duša i energija ne smiju se sputavati jer u protivnom djelovat će na štetu čovjeka.