Često se može čuti pitanje o tome kako je moguće da neki tekst pisan krajnje čudnim slovima i simbolima može izazvati kod ljudi efekte poput da se neki pojedinac zaljubi ili zamrzi nekoga? Kakva to magijska sila leži u zapisu (talismanu) pa da je on u stanju promjeniti ljudski način razmišljanja i ponašanja?
Najprostije objašnjenje bilo bi da mag kreirajući zapis u tačno određeno astrološko vrijeme, uz zapaljeni tamjan, priziva u njega duhove poznate kao sluge magije, čija imena i simbole navodi u tekstu, a koji je sročen u obliku zapovijedi. Kako džinni obožavaju miris tamjana, koji im služi kao hrana, odazvat će se i pristati određeno vrijeme služiti talisman odnosno ispuniti naređeno.
Zapravo, u spiritualnom svijetu postoji precizno određena hijerarhija i pravila kojih se strogo pridržavaju svi od najviših meleka do džinna iz najnižeg ranga. Zbog toga je recimo u talismanskoj magiji, kao i u čarobnjaštvu, vladajući melek dana u sedmici (i njegovih pratitelja) uvijek jači od kralja džinnova koji mu mora iskazati poslušnost. To se jasno uočava u mnogim tekstovima zapisa poput ovoga:” Odgovori, o Meimun, po sili meleka koji vlada na tobom, Yauah, Roqial i Kasfail.”
Stoga svako sastavljanje zapisa prati određena formula koju mag izgovara poput: “Za N., sina od N.” izgovarajući ime njegove ili njene majke. Dok ispisuje formule i znakove (imena slugi talismana) mag glasno izgovara ono što želi postići, ako je u pitanju ljubav ponavljaće ovu rečenicu:” Neka se N., kćerka od N., zaljubi u N., sina od N.” Ukoliko ispisivač crta znakove džinna ili meleka obavezno svoju formulu započinje riječima:”Dragi Bože, stavi moju molbu pred svoje meleke kao zadatak koji treba da izvrše. Neka budu od pomoći.” Piše li oznake džinna ili više njih mag govori:” O džine (njegovo ime), sa zapovijedi tvog kralja Ahmara (ili nekog drugog) i meleka koji je iznad njega učini to i to.”
Kako bi osigurao uspješnost svojih talismana i amuleta arapski mag mora, između ostalog, biti predan Bogu, obavljanju pet dnevnih molitvi, te isto tako poznavati astrologiju, određeni stepen numerologije, te tajnih nauka, a posebno odabrati pravilno vrijeme za početak nekog rituala ili pisanja zapisa.
Dok su imena meleka i džinnskog plemstva više manje poznata postoji doista ogroman broj imena i skupina džinna (duhova) o kojima se vrlo malo zna. No sva ona su zastupljena u izradi talismana, čaranju ili prizivanju.
Talismani se u najvećem broju slučajeva pišu na bijelom papiru mada nisi rijetki ni oni napisani na crvenom, plavom, žutom, crnom ili zelenom papiru.
Najbolji opis jednog arapskog zapisa jeste da je on vrlo često kombinacija pojedinih kur'anskih ajeta, salavata na božjeg Poslanika Muhameda te imena pojedinih džinna. Na primjer, u sadržaju zapisa za smirivanje dječjeg plača na početku piše: Bismillahir rahmanir rahim. Bože, blagoslovi i spasi Muhameda i njegovu familiju. Hatamtašin, Baramtašin, Barmatašin, Bisatatin, Fataylatin, dajte mu spokoj i mir. Zatim slijedi 137. ajet iz druge kur'anske sure.
Četiri velika meleka
U bosanskoj tradiciji postoji zapis protiv krađe koji se piše i stavlja na kućna vrata a čiji sadržaj čine imena 4 velika meleka. Koji su to meleci i šta o njima kazuju arapske knjige?
Džibrail je donositelj Božanske objave Poslaniku. Ovaj melek zauzima posebno mjesto božjeg glasnika koji je povezan sa Muhamedom. On je nad svim melecima, nadzornik je dženneta.
Israfil je melek s trubom, njegov zadatak je da najavi kijamet. On je melek musliman, koji je prvi stvoren i koji je prvi ustao. Njegova moć je ogromna i u hijerarhiji je s Džibrailom. On je Muhamed koji je počeo svoje vjerovjesničko poslanje a zatim je zamijenjen melekom. Njegov stas je ogroman a na glavi nosi božanski tron.
Mikail je melek stvoren odmah iza Israfila, on je gospodar kiše i egzistencije.
Azrail je melek smrti, odvaja dušu od tijela. Ima kompletan nadzor nad svijetom i ljudima. Azrail je musliman i stvoren je četvrti po redu, odlikuje se čvrstoćom i kosmičkom raskoši.